2 maanden later.. - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Saskia Veen - WaarBenJij.nu 2 maanden later.. - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

2 maanden later..

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 April 2014 | Noorwegen, Lillehammer

Onlangs kreeg ik te horen dat ik nooit meer wat op m'n blog schrijf. En toen dacht ik; wat een onzin dat heb ik laatst nog gedaan. Maar nu ik terug kijk zie ik dat mijn laatste blog inderdaad eind februari was! Dat bewijst maar weer eens hoe snel de tijd hier gaat!

Jeetje ik zit hier gewoon alweer drie maanden. Ik ben al over de helft van mijn verblijf hier en het voelt alsof het allemaal aan me voorbij gaat die tijd. Maar wat heb ik het fijn hier zeg. Ik moet eerlijk toegeven dat het soms nog steeds als vakantie voelt. De hoeveelheid schoolwerk is niks tegenover wat ik gewend ben. Ik sta hier drie keer per week op m'n snowboard en heb verder totaal geen verplichtingen.

Maar jullie zitten waarschijnlijk allemaal vol vragen die jullie me willen stellen. Gaat het goed? Mis je thuis al? Wanneer kom je thuis? Wat heeft ze afgelopen tijd gedaan? Heb je al een leuke Viking op de kop getikt?

Nou ik zal eens proberen daar wat antwoorden op te geven. Beginnend met: Hoe gaat het? Nou het gaat over het algemeen heel goed met me. Nu denken jullie vast over het algemeen? Dat is dus niet altijd. Nee, dat klopt. Op het moment loop ik snotterend met een hoofd wat uit elkaar wilt ploffen door Lillehammer rond. En dat met het idee dat ik morgen een tentamen heb en daar toch wel graag voor zou willen leren!

Vraag twee: Mis je thuis al? Ja het begint wel erg te komen hoor. Lekker m'n vrienden om me heen. En een biertje drinken in een kroeg waar je niet per se 20 hoeft te zijn om naar binnen te gaan. En zeker nu ik me niet zo lekker voel mis ik de liefde en zorg van mama en lekker op de bank voor de tv liggen ook wel. Verder heb ik zondag nog even met het gezin geskyped wat lekker een spelletje zat te spelen met zn allen, daar had ik me toch graag weer even bij aangesloten!
Maar dat gemis hoeft komende maand allemaal niet meer. Want mijn geliefden komen hierheen! Morgen staan Maarten en Giulia hier op de stoep om me tot en met dinsdag gezelschap te houden. Wat heb ik daar zin in zeg! Ik hoop dat ik ze toch nog veel van Lillehammer kan laten zien, want het is hier ook stralend weer geweest dus de sneeuw is helemaal verdwenen.
Na het bezoek van Maarten en Giulia komen mijn lieve vriendinnen Joelle, Reni en Elodie volgende week donderdag Lillehammer onveilig maken. Wat ben ik toe aan een heerlijke knuffel en een lach van die meiden. =D
En tot slot komt eind April Muriel ook nog een langs om een kijkje in mijn Noorse leven te nemen. Kortom April is de feestmaand!

Nou dan door naar de volgende vraag: Wanneer kom je thuis? Ik ben al wat rond gaan kijken voor tickets naar huis en ik denk dat het de eerste week van juni gaat worden. Ik heb nog geen ticket geboekt, dus kan nog niks beloven. Maar ik laat het jullie meteen weten zodra het bekend is.

Maar jullie zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar wat ik afgelopen tijd allemaal gedaan heb. Daarin moet ik jullie teleurstellen want de spannende sneeuwavonturen zijn voorbij. De laatste paar weken breng ik veel tijd door met mijn huisgenootjes en op zaterdag is er altijd wel ergens een feestje. Dus het heeft allemaal een beetje een plek gekregen: Snowboarden, feestjes, gezellige avondjes en vooral lekker uitrusten :) Maar ik wil jullie nog wel vertellen over de ijshockeyclub. De club van Lillehammer speelt op het hoogste niveau en afgelopen weken hebben ze de halve finale gespeeld tegen het team van Stavanger (wat het beste van het land blijkt te zijn). We zijn bij een van die 7! halve finales wezen kijken om het heerlijke geweld aan te zien. Echter was het zo druk dat we in het hooligan-vak terecht kwamen samen met zo'n beetje 350 anderen. Het was als sardientjes in een blik, maar wat was het gaaf zeg! Ik vind het toch zo jammer dat deze sport in Nederland helemaal niet zo groot is. Hier in Noorwegen wordt er een hele show van gemaakt met muziek en lichteffecten en alles. Erg gaaf! Helaas hebben ze de halve finales uiteindelijk verloren dus het ijshockey seizoen is daarmee ook direct over. Geen ijshockey meer voor ons dus. En ik begon het net zo leuk te vinden!

En tot slot: Heb ik al een leuke Viking veroverd? Nee, dat heb ik niet en het staat ook niet meer in de planning. Dat wordt toch allemaal zoveel gedoe als ik straks weer in Nederland zit ;]

Nou ik denk dat ik jullie zo wel weer een beetje op de hoogte heb gebracht van mijn leven hier. Ik neem zo nog even en paracetamolletje en dan ga ik nog een poging doen tot leren. Want ik wil die ene toets die ik hier heb niet verprutsen, haha!

Ik hoor het graag als jullie meer vragen hebben dan zal ik ze in mn volgende blog beantwoorden! :)

Ha det bra!

  • 10 April 2014 - 14:19

    Elodie:

    Neem een import-Viking :D Eentje die in je handtas past

  • 10 April 2014 - 21:47

    Muriel:

    Leuk leuk! Het gaat nog steeds over het algemeen goed met je zo te lezen! Ik zie je eind april, ik heb er erg veel zin in!! =D

  • 11 April 2014 - 00:31

    Mama:

    Mis je meisje. Maar fijn te horen dat je het nog steeds goed hebt.
    Liefs kus knuf mamma

  • 12 April 2014 - 13:49

    Babs:

    Leuk sas! en die viking neem je toch lekker mee naar Nederland, aan het weer hoeft ie dan niet te wennen!

  • 16 April 2014 - 11:32

    Maarten Van Veen:

    Hi Sas, Geniet er nog lekker van. Bedankt voor het hosten. Ik vond het toppie ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 8598

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: