Good morning Norway! - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Saskia Veen - WaarBenJij.nu Good morning Norway! - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

Good morning Norway!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 Mei 2014 | Noorwegen, Lillehammer

En goedemorgen Nederland natuurlijk!

Jullie zullen wel denken: Een blog om half 9 's ochtends?? Wat is er aan de hand?!

Nou ik zal het jullie vertellen. Deze morgen stond mijn wekker om 06.15 om een gezellig een ochtendje uit te hebben met mn huisgenootjes. Ze heeft me zo gek gekregen om met haar mee te gaan 'badderen' in de heerlijk natuur van Noorwegen. Zij gaat iedere donderdagochtend om zeven uur het ijskoude water in om een even lekker fris wakken te worden. En vandaag mocht ik ook gezellig mee! Om de Noorse ervaring helemaal compleet te maken had ze, zo lief als ze is, ook nog even met de weergoden afgesproken dat het zou gaan sneeuwen. Dus daar lag ik dan, in het ijskoude water met winterlijke witte boompjes om me heen. En wat vond ik het leuk zeg! Wat heb ik er spijt van dat ik het nu pas heb gedaan. Maar, beter laat dan nooit natuurlijk. Ik heb de ervaring er in ieder geval bij :)

Maar genoeg over deze ochtend, ik heb natuurlijk nog veel meer te vertellen over mijn afgelopen paar weken. Zoals ik al eerder heb gezegd: April is de feestmaand. En nou dat was het hoor!

Het eerste bezoek wat ik heb mogen ontvangen was van Maarten en Giulia. Nadat ik mijn examen had gemaakt ben ik op de bus naar het gestapt om zo op te halen. Bepakt en bezakt met twee enorme See, Buy, Fly tassen kwamen ze de trein uit en kon ik voor het eerst sinds tijden weer heerlijk vertrouwde mensen knuffelen. Wat was dat fijn zeg :)
Daarna hebben we maar meteen gedaan waar we goed in zijn: Een terrasje opzoeken en een pilsje drinken. Daar hebben we heerlijk lang in het zonnetje zitten bijkletsen over van alles en nog wat.
Na wat gegeten te hebben zijn we naar de ijshockey hal vertrokken om de international tussen Noorwegen en Wit-Rusland te zien. Voor Giulia was het de eerste keer dat ze een ijshockey wedstrijd zag en volgens mij was ze net als ik meteen verkocht. Die avond heb ik ook een mooi souvenirtje gekocht om mijn mooie clubje voor eeuwig te kunnen supporten en heb ik een een echte wedstrijdpuck aan mij eigendommen kunnen toevoegen :)

De rest van het weekend heb ik de tijd gehad om ze alle hoogtepuntjes van Lillehammer te laten zien en een kijkje gegeven in mijn leven hier. Op dinsdag hebben we weer stijl op een terrasje met een biertje afgesloten en daarna heb ik ze na een dikke knuffel weer op de trein richting Oslo gezet.

Donderdag was het alweer tijd voor mijn volgende bezoek, en wat voor?! Mijn lieve vriendinnen Joelle, Reni en Elodie kwamen met een grote smile uit de trein rollen! God, wat was het fijn om die meiden weer te zien na zo'n lange tijd.
Wat hebben we veel gelachen, geknuffeld en gekletst. Tussendoor heb ik ze natuurlijk ook nog wat van Lillehammer laten zien en hebben we ongeveer een vierdaagse en kilometers gelopen, omdat de bussen amper/niet reden. Maar gelukkig waren de weergoden goed gezind en hebben we bijna alle dagen van een lekker zonnetje en een heerlijke temperatuur kunnen genieten.

Omdat het Pasen was moesten en natuurlijk eieren gezocht worden. En wie kan dat nou beter dan de paaskuikentje? Precies, Saskia in een paaskuikenpak! Na alle eitjes gevonden te hebben zijn we weer lekker uitgebreid gaan ontbijten en hebben voor volop genoten van de dag en elkaar! Helaas, was het maandag alweer tijd om ook van hun afscheid te nemen. Maar aan alles komt een eind.. Ik heb het geweldig naar mn zin gehad met die meiden weer om me heen :)

Daarna is er een weekje van rust aangebroken voordat het volgende bezoek voor de deur stond. Zaterdag is er natuurlijk nog wel even in het oranje Koningsdag gevierd, maar dat is hier toch wel iets minder gezellig dat in het rood, wit, blauw, oranje gekleurde Nederland..

Maandag avond heb ik Muriel van het station gehaald om haar tot en met vrijdag ook een tour door mijn kleine Lillehammer te geven. Helaas was deze week het weer iets minder fijn, waardoor de mooie uitzichten soms iets versperd werden. Maarja, zij is wel de enige die kan zeggen dat ze het heeft zien sneeuwen! Na het lekkere eten en de vele gezellige spelletjes, kwam er ook aan dit bezoek een eind.

Na inmiddels vier keer drie keer de skischans om te hebben geklommen, 5 keer Maihaugen (het openluchtmuseum) te hebben gezien en 8 keer het toeristenwinkeltje hebben bezocht kijk ik er toch ook wel erg naar uit om vrijdag op het vliegtuig naar Spanje te stappen.

Jaja, het gaat eindelijk gebeuren. Nicole en ik vertrekken vrijdag naar Spanje om Babs en Daan in Zaragoza te bezoeken waar zij hun Erasmus doen en om Barcelona te bezoeken.

Na een weekje heerlijk warm Spanje zal ik weer helemaal opgeladen zijn om nog tweemaal de tour de Lillehammer te doen, eerst voor Jeroen en Robbin en daarna voor Richard.

Verder staat er nog op de planning om 5 dagen met school richting het zuiden van Noorwegen te gaan (Stavanger en Kristiansand). En daarna zal ik op woensdag 4 juni om 21.00 uur weer met beide benen op Hollandse bodem staan!

Zo voor nu: Ha det bra!
Ik ben naar Spanje! :)

Ps: Voor de geïnteresseerden; ik heb mijn tentamen gehaald :)

  • 08 Mei 2014 - 10:34

    Fred:

    Hi Saskia

    Gefeliciteerd met het behalen van je tentamen
    Zo te lezen heb je het drukker met gids spelen dan met school:) met al dat bezoek
    Leuk om al je belevenissen te lezen en zo op de hoogte te blijven van je doen en laten daar.
    Heel veel plezier de komende week in Spanje

    Gr. Fred

  • 08 Mei 2014 - 12:42

    Maarten Van Veen:

    Hi zusje,

    Ik ben blij om weer eens wat van je te horen. Ik vond het super gezellig in Noorwegen met je. Met als hoogte punt het skiën, als het helemaal compleet. Ik lees dat je na mijn bezoek ook zeker een leuke tijd heb gehad met je vriendinnen. Het vooruitzicht wat je nu hebt is eigenlijk wel schofterig. Eerst naar Spanje en vervolgens nog een super mooie reis met je studiegenoten naar de hotspots van Noorwegen. Ik ben jaloers hoor.

    Wat niet onbelangrijk is, waren je examens. Maar je hebt ze met vlag en wimpel gehaald. Daar mag je super trots op zijn en is zeker een feestje waard. Ik zo zeggen... is de baileys al op?

    Tot snel in Antwerpen.

    Liefs,

    Maarten van Veen.

  • 08 Mei 2014 - 16:48

    Mama:

    Hey meisje,
    Uiteraard en niet in het minst gefeliciteerd met het behalen van je tentamen.
    Je rolt van de ene gebeurtenis in de andere. Geniet er maar fijn van.
    Leuk dat Richard ook nog komt. Veel plezier in Spanje.
    Liefs, kus en knuf.

  • 09 Mei 2014 - 18:13

    Fred En Gerda:

    Sas goed man/vrouw!!!!, van je tentamen en de rest natuurlijk!!!
    Saskia is a rolling stone!!! Je haalt er echt alles uit. Ik zei toch neem een abonnement op het museum.
    Nu lekker in Spanje daarna nog daar een afscheidstour in Noorwegen en dan staan wij allen met onze armen wijd om je hier weer te verwelkomen. Maar eerst nog al die gave dingen daar doen!!

    Doeg!!!


  • 03 Juni 2014 - 16:25

    Kim:

    Hi Saskia,

    je kent me niet, maar ik ben een student in Eindhoven en wil heel graag naar Lillehammer heen om te gaan studeren voor een halfjaar. Door google kwam ik op je reisverslag uit. Ik ben heel erg benieuwd naar de mogelijkheden van snowboarden daar en welke vakken je daar hebt gevolgd.
    Ik zou het erg leuk vinden om reactie te krijgen en zo een beter beeld van Lillehammer te krijgen. misschien heb je zelfs tips :)

    alvast super bedankt,

    groetjes Kim

  • 12 Juni 2014 - 23:01

    Saskia Van Veen:

    Hoi Kim,

    Wat leuk dat je ook naar Lillehammer wilt! Ik kan je een ding beloven, je zal er geen spijt van krijgen!

    Het is echt een super leuk dorpje en het skigebied ligt op 15 minuten (met de bus) afstand. Ik heb zelf ook een seizoenskaart gekocht om te snowboarden en ik heb er optimaal gebruik van gemaakt. Minimaal 2x per week. En het is een vrij groot skigebied dus je raamt er niet heel snel op uitegekeken. Het heet hafjell.

    Verder heb ik snow business en Norwegian culture and society gevolgd. Allebei erg leuk, vooral snow business want dat ga je ook naar verschillende skigebieden in de buurt enz.

    Als je witl mag je best een mailtje sturen met wat vragen en dingen die wilt weten hoor. Ik vind het hartstikke leuk om eraan terug te denken! :) Mijn email is saskia_v_veen@hotmail.com

    Groetjes,

    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 972
Totaal aantal bezoekers 8608

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: