Dat was het dan.. - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Saskia Veen - WaarBenJij.nu Dat was het dan.. - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

Dat was het dan..

Blijf op de hoogte en volg Saskia

14 Januari 2014 | Nederland, 's-Gravenhage

mijn laatste dag in Nederland. Morgenochtend sta ik om half 9 op Schiphol om mijn koffers in te checken. Twee koffer van beiden 23 kilo zwaar, god mag weten hoe ik ze daar door de sneeuw heen krijg. Maar waar een wil is, is een weg.

Afgelopen weken zijn voorbij gevlogen. Zaterdag heb ik van al mijn vrienden en vriendinnen afscheid genomen op mijn feestje. Wat heb ik een gezellige avond gehad! En morgenochtend staat een kleine delegatie in vertrekhal 1 klaar om me een laatste kus en/of knuffel te geven voordat ik op het vliegtuig stap.

Nu ik hier in mn bed lig weet ik niet precies hoe ik me moet voelen. Ik heb ontzettend veel zin om mijn avontuur tegemoet te gaan, maar tegelijkertijd begin ik me ook te beseffen wat ik hier achter me laat. M'n lieve vrienden en familie, de kat. Maar ook de lieve zorg die ik van iedereen krijg en alle andere dingen die zo vanzelfsprekend zijn: mijn heerlijk grote bed, ruime douche en een groot huis waarin ik me vrij kan bewegen.

Maar daar moet ik nu nog helemaal niet aan denken. Ik heb immers geen idee wat me in het noorden te wachten staat. Daar hebben ze waarschijnlijk ook een warme douche, lekker bed en natuurlijk (nieuwe) vrienden!

Als ik morgen aan kom in Lillehammer is het -7. Het sneeuwt er al dik een week en dat zal niet stoppen tot in ieder geval zaterdag. Een klein winterwonderland verwacht ik dus wel. Er is in ieder geval genoeg warme kleding ingepakt!

Stiekem voelt het nu nog als een kleine vakantie. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik me daar thuis ga voelen. 2 weken, een maand, 3 maanden?? Ik weet het nog niet. Maar zodra ik het weet, zal ik jullie er zeker van op de hoogte stellen.

Mijn klok vertelt me nu dat het 23.59 uur 14 januari. Over een minuut begint de dag waarop ik aan het nieuw hoofdstuk uit mijn leven begin.
Eigenlijk kan ik niet meer wachten. Ik kan beter gaan slapen, des te eerder begint het!

Als ik tijd (en zin) heb zal ik jullie morgenavond vertellen over mijn eerste indrukken. En met een beetje geluk heb ik ook al wat beeldmateriaal om mijn woorden te ondersteunen. Maar voor nu wens ik jullie allemaal een prettige nacht en tot over 5 maanden!!

Liefs,
Sas

• 15 Januari 2014 - 09:26

Marise:

Leuk stukje Sas! Heel veel plezier daar in het hoge noorden. Geniet van alles, want je doet zoveel nieuwe indrukken en ervaringen op en zult daarnaast onwijs veel nieuwe dingen leren. Goede reis gewenst!

• 15 Januari 2014 - 09:32

Duncan:

Gaaf Sas heel veel succes en plezier daar gaat helemaal goed komen!

• 15 Januari 2014 - 11:51

Maarten Van Veen:

Hi zus,

Goed om te zien dat je een blog hebt aangemaakt. Het is zeker leuk om je op deze wijzen te volgen. Wat spannend allemaal. Ik weet nog goed dat het voor mij ook een vakantie leek naar Finland. Maar dat veranderd toch wel snel hoor. Je krijgt je ritme vanzelf wel te pakken. Succes met de studie en vergeet niet te genieten!!!

Gr,

Maarten ;)

• 15 Januari 2014 - 20:00

Mamma:

Hey meisje
    leuk die blog. Wat een mooi stukje heb je geschreven. Wat starttijd betreft is het niet helemaal uitgekomen vanwege de lange file maar gelukkig lukte het met de trein toch op tijd op Schiphol te zijn.
    Daarna onder prive escorte van een bevriende marechaussee langs de check in naar de douane. Bye bye meis. Veel plezier. Genieten hoor!!

• 17 Januari 2014 - 00:36

Saskia Van Veen:

Dankjewel allemaal voor de lieve berichtje! Mijn tweede verslag staat inmiddels ook online :)