Is ze ons al vergeten?!? Nee, nee. Zeker niet! - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Saskia Veen - WaarBenJij.nu Is ze ons al vergeten?!? Nee, nee. Zeker niet! - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Saskia Veen - WaarBenJij.nu

Is ze ons al vergeten?!? Nee, nee. Zeker niet!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Februari 2014 | Noorwegen, Lillehammer

Wat zullen jullie wel niet van me denken. Is Sas verdronken/gestikt in de sneeuwvlokken of te enthousiast de piste afgegaan om vervolgens afgevoerd te worden door een trauma heli.

In dat geval kan ik jullie geruststellen, niet van dat alles is waar. De sneeuw is tot mijn ongenoegen deze week gaan smelten. Wat een ellende was dat zeg! Het leek net Nederland, met al dat vieze bruine prutsneew. Ik begon me weer bijna thuis te voelen. Het enige wat ontbrak waren de zeurende Hollanders. (welke ik echter, totaal niet mis) Maar godzijdank is het dit weekend weer begonnen met sneeuwen. Het winterwonderland is weer terug en ik kan volgende week op mijn (voor mijn spiksplinternieuwe) snowboard stappen  Ik kan niet wachten! Eindelijk de Noorse pistes ontdekken. Woensdag gaan we eerst met school naar een skigebied toe en ik denk dat ik vrijdag zelf nog even naar Hafjell (het dichtbijzijnde gebied) ga. Ik ben benieuwd hoe het gaat, aangezien ik toch al geruime tijd niet meer op een board heb gestaan. Maar daar zullen jullie in het volgende verslag meer over lezen denk ik.

Voor nu zijn jullie waarschijnlijk heel erg benieuwd wat ik allemaal heb meegemaakt. En ik ben toch heel erg bang dat ik jullie moet gaan teleurstellen. Afgelopen twee weken zijn namelijk niet heel avontuurlijk geweest. School is nu echt begonnen, dus de nodige stress en irritaties beginnen op te komen. Maar er zijn ook hele leuke dingen hier aan de lessen. Zo heb ik bijvoorbeeld de les Noorse cultuur en maatschappij. We hebben al les gehad over de geschiedenis, economie, het rechtssysteem en de regering van Noorwegen. En er liggen nog heel veel verschillende dingen in het verschiet. Colleges over bijvoorbeeld de film en muziekindustrie en colleges over kunst. Noem het maar op en we krijgen er waarschijnlijk les in.

Verder hebben we nog af en toe een feestje tussendoor of doen we gewoon een spelletje of kijken we een film met de andere internationale studenten. Genoeg te doen dus!

Ook ben ik mijn huisgenoten een beetje beter gaan leren kennen. Vorige week hebben ze heerlijk Noors voor me gekookt. Omdat ze niet al te heftig wilden beginnen hebben ze aardappels met groeten (broccoli, wortels enz. zo’n standaard diepvrieszak) en typisch Noors vlees gekookt. Het vlees was zo ontzettend lekker! Het waren een soort gehaktballen in een lekker sausje de Noorse naam is: Kjøttkaker. Omdat die Nooren hier om 16.00 al eten had ik helaas om 18.30 alweer ontzettende honger. Dus toen nog maar wat boterhammetjes gegeten om vervolgens volgens Noorse traditie om 20.00 uur nog wat geroosterd brood te eten. Daarna hebben we nog gezellig met z’n drieën een filmpje gekeken en kon ik weer moe maar voldaan terug naar mijn eigen ‘huis’.

Om iets terug te doen wilde Nicole en ik vandaag iets Nederlands voor hun koken. Echter hebben ze hier helaas geen andijviestamppot of boerenkool met worst, dus hebben we maar makkelijk een broodje hamburger gemaakt. Heel Hollands was het niet. Maar lekker zeker wel! We zijn nog van plan om hutspot voor ze te gaan maken, maar dat is natuurlijk niet compleet zonder een echte rookworst. Die heb ik dus maar toegevoegd aan het verlanglijstje wat papa en mama mee mogen brengen als ze over twee weken langs komen. (Jeetje over twee weken al!)

Ik hoop dat ik volgend weekend nog tijd heb om jullie op te hoogte te brengen van mijn wintersport ervaring die ik deze week ga opdoen. Ik zal mijn camera meenemen om jullie nog wat mooie beelden te schenken.

Tot snel!

Liefs,
Sas

  • 10 Februari 2014 - 09:51

    Mama:

    Hey meisje, weer een leuk verslag.
    Ik hoop dat er mooie goede sneeuw blijft om te boarden.
    Leuk dat het zk klikt met je medestudenten.
    We hebben voor jou een hostel geboekt in Oslo op vrijdagavond 21 februari. Het is vlakbij het station. Een niet ver van ons hotel.
    Ik ga vandaag eens kijken wat ik allemaal moet inslaan om je koffer te vullen. We houden contact. Liefs mam.

  • 10 Februari 2014 - 12:39

    Maarten Van Veen:

    Super cool zeg Sas,

    Ik hoop inderdaad dat de sneeuw nog even goed blijf in Noorwegen. Zou zonde zijn als je voor niks je snowboard gekocht hebt. Leuk om te horen dat je nog wat uitstapjes gaat maken met je klas. Ben benieuwd wat je allemaal te zien krijg. Geniet ervan.

    Maarten van Veen.

  • 10 Februari 2014 - 12:56

    Anne:

    Hoera een kerstengeltje én een sneeuwpop! Wat een feest! Klinkt goed hoor allemaal!
    Hier is het nog steeds geen winter. Er zijn zelfs bloemen die al denken dat het lente is...pfff...Kan je niet wat sneeuw deze kant op blazen?
    Heel veel plezier daar!

  • 10 Februari 2014 - 16:30

    Saskia Van Veen:

    @ Mama: Wat fijn dat het gelukt is om een hostel te boeken. Ik kan niet wachten tot jullie komen. Gister heb ik mijn huisgenoten eens aan de tand gevoeld over wat er allemaal te doen is. Dus nu heb ik enig idee wat we kunnen doen in Oslo. We skypen nog wel even over de planning :)

    @ Maarten: Ik hoop het ook heel erg. Toevallig is het vandaag weer heel hard gaan dooien. Dus we moeten weer helemaal op nieuwe beginnen. Maar in de toppen zal de sneeuw nog wel goed zijn, hoop ik! :)

    @ Anne: Jaja, ik heb er eindelijk de tijd voor gehad. En wat was het leuk! Ik voelde me weer helemaal kinds toen ik zo bezig was in de sneeuw. Helemaal ingepakt dus helemaal geen last van de kou. Ik kon wel uren bezig blijven :) Als het weer begint te sneeuwen zal ik wat mensen bij elkaar zoeken om onze longinhoud jullie kant op te sturen. Want met alleen mijn kracht wordt het wel heel weinig sneeuw. Doe de lente maar de groetjes van me. En geef maar door dat wij hem graag rond april voor de deur willen hebben. Dan geven we hem een warm welkom!

    Ha det bra!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 8616

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Studeren in Lillehammer

Landen bezocht: